Suspensió del compte de Twitter @EducacioilesTIC

Bé, avui és un d'aquells dies que t'aixeques una mica malhumorat. Però, per què? És una mica llarg d'explicar, però trobo que val la pena fer-ne difusió per si hi ha altres persones amb el mateix problema.

Il·lustració de Ben Javens

Ja fa cosa d'uns mesos que estava pensant en obrir un compte de Twitter pel bloc, ja que llegint i rebuscant per la xarxa em vaig adonar que si el que volia era fer una bona difusió dels continguts d'Educació i les TIC, calia fer-ho ordenadament, amb sentit comú, des d'espais interconnectats. 

Després d'acabar de preparar els últims detalls (imatges, escrits,...), vaig iniciar l'aventura d'Educació i les TIC cap al Twitter amb aquest nom d'usuari @EducacioilesTIC. Evidentment, un cop oberta la xarxa social en vaig fer difusió al Facebook (avui ho tenia previst fer al bloc) i vaig començar a preparar alguns tuits. Al cap de més o menys una hora i que em comencessin a seguir uns 5 seguidors vaig rebre una nota que posava que m'havien suspès el compte de Twitter. Vaig apretar damunt d'un enllaç que em proporcionaven i de seguida es va solucionar! Em vaig espantar... 

Al cap d'una estona vaig arribar als 11 seguidors i als 12 tuits. Aquest va ser el número de la mala sort! Aquest cop sí, Twitter va decidir de debó suspendrem el compte @EducacioilesTIC. Des de llavors el meu compte ha quedat totalment paral·litzat (ara ja porto unes 15h).


Després d'això, vaig pensar que potser havia publicat tuits ofensius, però ja us ben asseguro que no era el cas, tot el contrari, vaig fer difusió d'algunes publicacions que havia fet al Facebook, mencionant institucions educatives com ara: @gencat, @ensenyamentcat o @CCOOensenyament, entre d'altres. Així doncs, el meu següent pas va ser enviar sol·licituds per tal d'apel·lar la suspensió del meu compte a Twitter. Al llarg del dia d'ahir vaig enviar al voltant de 4 missatges exigint el retorn de @EducacioilesTIC, evidentment amb respecte i demanant en tot moment disculpes de comportament i de conducta... Us he de dir que cada missatge que vaig enviar em va respondre el mateix robot que m'explicava les raons per les quals m'havien suspès el compte, unes raons que d'altra banda no tenien gaire sentit!

Fet tot això, el meu següent pas va ser fer-ne difusió al meu compte personal de Twitter: @joeart7. Així doncs, ahir a la nit vaig fer un bon recull de tuits que expressaven la meva insatisfacció davant d'aquesta injustícia. Aquí en teniu una mostra:

  • Senyors del #Twitter! Estic perdent hores de feina gràcies a vosaltres. M'activeu @EducacioilesTIC No sóc Spammer! No hi ha dret... 
  • Indignant!! Penso fer milers de queixes i de tuits. Vull que em reactivin la compte @EducacioilesTIC M'ajudes? Feu RT! Gràcies.
  • A algú més ha tingut problemes amb alguna compte de #Twitter? Afectats podem fer servir aquest hashtag: #FreeEducacioilesTIC RT siusplau!

Eps! El que em fa més ràbia no és que m'hagin decidit suspendre el compte, sinó de la manera que ho han portat a terme. Tancar un compte no només significa que no puguis utilitzar els serveis de Twitter, significa haver-te "robat" la teva identitat digital: el nom identificador (usuari), la imatge de Twitter... Això senyors és privat i si el meu cas no era un cas de hack o spam ho haurien d'haver solucionat el més aviat possible. Amb la gran quantitat d'usuaris que tenen registrats, ja podrien pagar un bon sou a persones que s'encarreguessin de fer una bona gestió dels problemes i no aquests robots mecanitzats que envien missatges automàtics!


M'AJUDEU? 

Si em voleu ajudar compartiu-ho, si voleu que Educació i les TIC torni a tenir Twitter, siusplau feu difusió d'aquest post. Si teniu Twitter podeu fer servir aaquest hashtag #FreeEducacioilesTIC. Ja us avisaré si hi ha novetats. Esperm que sí! Volem @EducacioilesTIC

Comentaris

Blanca B ha dit…
Vaya rollo!! y las razones de la suspensión de la cuenta????

Voy a intentarlo, aunque el twitter no es mi fuerte y no tengo muy claro lo que tengo que hacer, pero intentarlo lo haré. Un beso y ánimo que estos robots no van a poder con nosotros.
Ametlla ha dit…
Hola:
No se que dir-te. Espero que aviat es solucioni.
Salutacions
Fer de Mestres ha dit…
Ostres!!! Com és possible que t'hagin suspès amb els milers de "tuits innombrables" que corren?
Jo no tinc twitter (no puc amb tot!)però en faré difusió des de facebook.
Espero que t'ho puguin solucionar.
I no deixis que aquest succés et faci veure gris aquest dissabte, fes-lo del color que més t'agradi perquè avui pot ser un gran dia...
Una forta abraçada!
Magda ha dit…
Ostres Joel, jo no tinc twiter ni sé com funciona, però no entenc com t'han pogut suspendre el compte, en què es basen????
El que espero i desitjo és que ben aviat tot estigui sol.lucionat i sobretot que et deixin ben clar el perquè d'aquest tancament !!!
Molts ànims guapo i que aquests del twiter no t'amarguin el dissabte.
Petonets !!!
Ana Martínez ha dit…
Cuanto lo siento, Joel, Espero que soluciones pronto tu problema. Un saludo.
elhadadepapel.com ha dit…
Si VOLEM!
No creo que tiene que ver con el contenido. creo que facebook es mas... que twitter. Será un problema raro!
No lo coges personal! - ANIMATE............pero estas cosas son un rollo!
Joel Artigas ha dit…
@Blanca Sí, un rollo, aún la tengo cerrada y por lo que he leído puede que no me la habrán en un tiempo largo.

Las razones de la suspensión de la cuenta es haber hecho "spam", pero ya te digo que con cuatro o cinco tuits que envié no lo hice...!

Ahora toca esperar. Bueno! Si no me acabaré haciendo otra cuenta. Lo que pasa es que el usuario se lo han quedado, así que mi nombre EducacioilesTIC de momento no lo podré utilizar. Aixxx!

Gracias Blanca. Besitos tuiteros!
Joel Artigas ha dit…
@Ametlla Moltes gràcies pel suport. Segur que ben aviat ho solucionarem. Una abraçada ben gran! :)
Joel Artigas ha dit…
@Carme Sí, estic totalment d'acord! No acabo d'entendre les polítiques que fan servir els de Twitter... Home! Espero que m'ho solucionin, ja que fins que no ho facin no podré utilitzar el nom d'usuari del bloc, ni tampoc la imatge que vaig crear. Mmf!

En fi, moltes gràcies pel recolzament i, sobretot, pels ànims que m'envies. Vaig passar finalment un dissabte fantàstic, ara toca un diumenge magnífic.

Petonets!
Joel Artigas ha dit…
@Magda Jo tampoc ho entenc. Esperem que se solucioni. Jo ja no sé que fer més. Em sembla que ara toca esperar que els administradors de Twitter facin alguna coseta...

Per cert, moltíssimes gràcies per la difusió i pels ànims. La veritat és que és una situació una mica indignant!

Gràcies de nou! Molts petonets i RT!
Joel Artigas ha dit…
@Ana Gracias por el apoyo. Seguro que lo solucionaremos antes de lo esperado. Sobretodo gracias a vosotr@s! :) Molts petonets.
Joel Artigas ha dit…
@equipo:Hannah/Noah/Hilke jejje! Así que prefieres Facebook, eh? Yo aún no me he decantado por ninguno de los dos, ya que creo que le podemos sacar mucho provecho de los dos...

Eso espero, tiene que ser un problema RARO, porque no se entiende que hayan decidido suspenderme la cuenta. En fin, a esperar! :)

Muchas gracias por el apoyo y por tus palabaras. Muchos saludos! :)
Olga ha dit…
Ostres Joel!!! Ara ho comparteixo!!!
Ànims i no et capfiquis que no val la pena!!!
Bon diumenge i ja ens mantindràs informats.
Muak.
Joel Artigas ha dit…
@Olga Moltes gràcies! Intentaré no capdicar-me, ara, no deixaré de queixar-me, això és una injustícia! :)

Petonets plens de RT!