Dripping: fent gotejar els colors!

Bé, donant la benvinguda a un dimecres fosc i seguint amb la tònica dels posts setmanals, us presento la tècnica artística Dripping. Però, què és? Tal i com podem trobar a la Viquipèdia, el Dripping és una tècnica basada en deixar gotejar el color dels pinzells o bastons damunt d'una tela extesa a terra. Si voleu conèixer més coses sobre el Dripping no us podeu perdre les obres de Jackson Pollock, el creador d'aquest art contemporàni.


No hi ha dubte que, realitzar aquest tipus d'activitats ens poden ajudar a apropar els infants al llenguatge de la comunicació i la representació, al llenguatge artístic, a saber i aprendre a utilitzar materials útils per a l'expressió plàstica, ... A més de motivar als infants a crear, inventar, imaginar, comprendre, expressar, entre molts altres.

Imatge extreta del bloc Duendes Juguetones


Què necessitem?
  • Pintures.
  • Esprais de colors.
  • Cartró o tela blanca.
  • Pinzells.
  • Imaginació.

Comentaris

Olga ha dit…
Hola Joel! Aquesta tècnica sí que la coneixia. La vam fer servir per treballar el Pollock aquest hivern!!! Va ser una activitat genial. Potser fem alguna similar ara per primavera. És molt relaxant i surten unes composicions espectaculars!!!
Una abraçada.
Joel Artigas ha dit…
Ostres! Fantàstic Olga. Em sembla que buscaré el teu enllaç i l'adjuntaré en aquesta publicació. M'encanta aprendre de les experiències dels altres.

Petonets!!
CRISTINA ha dit…
hola Joel, eres un crack buscant recursos feia dies que no entrava i he al·lucinat en tot el que has penjat. Em falta temps per posar les coses a la pràctica!!!!!!
besets. Cris
Joel Artigas ha dit…
Què content estic de veure't per aquí, Cristina! Moltes gràcies pel comentari, m'ha encantat rebre'l. Ens seguim llegim.

Petonets!! :)
Ana Martínez ha dit…
Quedan unos resultados realmente espectaculares. Me gusta. Un saludo.
Joel Artigas ha dit…
Sí, Ana! Los resultados son estupendos. Hay que probarlo. :)

Un abrazo!
Blanca B ha dit…
Es hermoso manchar la nada con colores, verdad? un besito.
Mariano Martin ha dit…
Me encantó siempre Jackson Pollock. qué bueno revivirlo en esta actividad! Siempre muy buenas cosas en tu blog!
Un gran abrazo! Sigan apostando a la educación! :)
Joel Artigas ha dit…
Tienes toda la razón Blanca! La verdad es que es magnífico. Gracias por el comentario.

Besos de vacaciones! :)
Joel Artigas ha dit…
Muchas gracias por tu aportación, Mariano. Es un placer tenerte por aquí! Sí, creo que Jackson Pollock es un referente a tener cerca.

No dejes de alucinarnos con tu arte! Seguiremos apostando por educación. Gracias. :)

Salutaciones.
Hola Joel!! Ja coneixia en Pollock, i m'encanta!! Tinc previst utilitzar aquesta tècnica per confeccionar "la maleta de l'artista" amb els meus alumnes. La maleta de l'artista consisteix en fer una obra d'art en una cartolina, la qual dobleguem i la utilitzem per portar a casa totes les obres d'art fetes durant el curs.
Quan la faci ja penjaré les fotos al meu bloc.
Una abraçada.
Joel Artigas ha dit…
I tant M.Àngels, estaré encantat de conèixer les vostres obres d'art i de compartir-les en aquest espai! És fantàstic que hagis decidit utilitzar aquesta tècnica amb els infants. Estic segur que n'aprendran moltíssim!

Una abraçada ben gran i creativa!