M'endevines?: recollint endevinalles

Avui us presento M'endevines?, un espai que ens recull endevinalles adreçades a nens i nenes 5 anys en endavant que, tal i com ens expliquen els seus autors, pretén un aprenentatge lúdic a partir dels objectius següents: 
  • Introduir conceptes, vocalbulari, qüestions gramaticals i elements de tradició oral (metàfores, sinònims, antònims, frases fetes, refranys,...)
  • Estimular l'atenció, la memòria, el raonament, les hipòtesis,...
  • Potenciar la lectura i l'escriptura. 
  • Iniciar a l'ús de les TIC

Jo hi he jugat i és molt divertit! Val la pena que el proveu per conèixer els continguts que se'ns proposen. A mesura que agafeu nivells més complicats les endevinalles són més difícils, però no us preocupeu ja que la secció de pistes us ajudaran moltíssim!

Comentaris

Magda ha dit…
I tant Joel es ben divertit.
A l'escola l'utilitzem força ja que és una bona eina!!!
Gràcies per compartir-la.
Ens llegim!!!!
Petons !!!!
A´Punto ha dit…
jajaja que chulo¡¡ me encanta¡¡ Donde te haces con estas cosas tan originales?? besiños dulces
Marta ha dit…
Ja el coneixia i és genial, als meus fills els encanta jugar. Ah! Per cert, coneixes els tres llibres d'on estan extretes les endevinalles? Els llibres funcionen igual que el joc: hi ha l'endevinalla, pistes diverses per ajudar-nos, però quan ens dóna la resposta també afegeix una mica d'informació sobre el tema.Estan molt bé, a casa són una de les lectures preferides.Els títols són: M'endevines?, M'endevines de nou? i M'endevines un cop més? i estan editats per Barcanova .
Una abraçada.
Olga ha dit…
Gràcies per l'entrada! Sempre trobant llocs interessants!!! Per cert, estic d'acord amb la Marta. M'endevines és molt xulo. Els hi encanta als petits!!! Jo també el tinc a casa.
Ana Martínez ha dit…
Me van a venir genial, Joel. Yo utilizo muchas adivinanzas con mis niños y ya no sabía donde buscar. Un beso.
Joel Artigas ha dit…
Sí? Me n'alegro molt Magda! Trobo que és una eina genial per aprendre endevinalles. Gràcies! :)

Petonets.
Joel Artigas ha dit…
Jeje! Qué bien, Vero! Pues, de aquí de allá, buscando, navegando por la red... Celebro que te haya gustado!

Nos leemos pronto. Besitos!
Joel Artigas ha dit…
Ostres, Marta! Gràcies, doncs, no coneixia l'existència d'aquests llibres. Quan tingui una mica de temps intentaré fer-me, com a mínim, amb algun d'ells.

També trobo fantàstic que hagin solucionat la secció de les pistes...

Moltes salutacions. Gràcies per aquesta aportació ens serà molt útil. Una abraçada ben gran!
Joel Artigas ha dit…
De res, Olga! És fantàstic rebre tantes felicitacions. M'encanta que us agradi, això, de fet, m'ajuda a seguir fent noves publicacions.

Ara, tinc ganes d'aconseguir un d'aquests llibres... Si els agrada als més petits és que és un bon llibre!

Petonets!
Joel Artigas ha dit…
Perfecto, Ana! Me encanta que puedas utilizar mi publicación con tus niños. Ya nos dirás que tal te ha ido y si les ha gustado!

Un beso enorme.