ACTIC: ja sóc apte?

Com bé us vaig comentar a l'entrada ACTIC: acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació, fa cosa d'una setmana em vaig presentar a l'examen online per certificar la meva competència digital (nivell mitjà). I..., sorpresa! Ja sóc apte i a sobre ho vaig poder saber en el moment, quina ràpidesa. Perquè us feu una idea us explico la meva experiència:


Com que vaig poder concertar el lloc i l'hora al centre que jo vaig voler (això ho podeu fer a la mateixa pàgina que ens ofereix la Generalitat de Catalunya), no estava gens nerviós, no obstant hi havia quelcom que em neguitejava, ja que no sabia ben bé quin tipus d'examen em trobaria. Quan vaig arribar, de seguida em van agafar les dades i em van col·locar a un dels dos ordinadors disponibles per fer l'examen. A la prova només érem dos, què pocs no? Després d'autentificar els codis (el codi personal per accedir a les dades de l'espai ACTIC i el que em van donar), un noi ens va preparar el programari. Tot seguit vam veure un vídeo explicatiu de les possibles preguntes que podien sortir i la seva ressolució. 

Al cap d'uns 15 minuts avorrit i nerviós per començar, vaig poder començar l'examen. Tenia 70 preguntes i teníem 1'30h per resoldre-les totes. Vaig pensar que tenia molt temps... El que no sabia és que el funcionament de la prova va una mica lent, sobretot en els canvis d'una pregunta a l'altre o a l'hora de clicar damunt les opcions, així doncs us recomano que tingueu molta PACIÈNCIA!


En resum, és un examen molt assequible, no és gens difícil, sobretot per aquelles persones que diàriament estem interconnectades i fem servir l'ordinador sense cap tipus de problema. Val la pena que el feu? Jo crec que sí. Sempre està bé ampliar els nostres horitzons professionals, com diría la meva mare: - És un títol més! No tingueu por i si en teniu temps proveu-ho. Espero que us hagi servit la meva experiència.

Comentaris

Miren ha dit…
Enhorabuena. me imagino que sólo se puede hacer en Cataluña ¿no?. Un saludo
Bertha ha dit…
Buenos días Joel!.

Felicidades!, y... yó. cómo dice tú madre, es un título más, jeje :).Que nuestro trabajo nos cuesta tenerlos!.

La mísma pregunta!, que Miren.Solamente es para Cataluña?

Joel, que alegría verte por mí ventanita y se puede decir que es...doble por este nuevo logro.

Un saludo:)
Joel Artigas ha dit…
Sí, me parece que sí, Miren! Gracias. Ya buscaré si lo hay en otros sitios.

Besos!
Joel Artigas ha dit…
Buenos días Bertha!

Abro la ventana y te saludo! Sí, hoy hace un día estupendo... Me alegra verte por aquí!

...creo que sólo lo hacen en Catalunya, sin embargo ya miraré si lo hacen a otros sitios!

Cierro la ventana y te saludo! Hasta mañana, que tengas un magnífico día.

Besos :)
Magda ha dit…
Enhorabona Joel i felicitats per aquest nou títol.
Gràcies per la informació doncs ho desconeixia totalment.
Una cosa més que avui he après veus??????
un petonet!!!!
Miquel Àngel Pons ha dit…
Enhorabona Joel. Tant pel títol (aquest no el tenim a Mallorca;) com pel bloc. Ja tens un seguidor més. Ànims!!
Joel Artigas ha dit…
Gràcies Magda! Doncs, a veure si t'animes. Ja veuràs que és d'allò més fàcil...

Un petonet!!
Joel Artigas ha dit…
Gracias Miquel!! Se agradece mucho tu opinión.

Saludos!
Joel Artigas ha dit…
Moltes gràcies, Miquel, per seguir-me i per la teva aportació. M'ha agradat veure't per aquí. Ens llegim aviat.

Moltes salutacions. :)
Olga ha dit…
Enhorabona Joel!!! Tú si que estàs al dia!!!
Un petonet des de petits grans artistes. Muuuak!
Joel Artigas ha dit…
Moltes gràcies, Olga! Ja m'agradaria estar sempre al dia...jejeje! Me n'alegro de veure't per aquí.

Ens llegim ben aviat! Molts petonets creatius!
Blanca B ha dit…
Bueno, Joel, en Euskadi tenemos una txartela parecida, la IT txartela, que reconoce el conocimiento de unos mínimos en Tecnologías de la Infomación y la Comunicación. Idearon una específica para el profesorado y muchos de nosotros la obtuvimos después de hacer los exámenes correspondientes, pero de momento no ha servido para nada. Ya veremos en un futuro. Muchas felicidades por conseguirla. petons.
Felicitats Joel!
Ens llegim.
Meritxell
Ana Martínez ha dit…
Mi más sincera enhorabuena, Joel. Un beso.
Joel Artigas ha dit…
Qué bien, Blanca! No lo conocía. Aquí de momento no sirve para mucho, hay algunos trabajos que he visto que te lo piden cómo requisito..., sin embargo estoy de acuerdo contigo: ya veremos en un futuro!

Petons!
Joel Artigas ha dit…
Moltes gràcies Mertixell! Quina alegria tornar-vos a veure per aquí. Últimament, havia perdut la pista de moltes persones.

Una abraçada.
Joel Artigas ha dit…
Muchísimas gracias, Ana! Siempre me alegra ver tus comentarios. Me animan y me ayudan a seguir trabajando. Espero que tengas un gran día!

Muchos besos :)