Vull fer P5: sóc feliç

Des del bloc Eduquem Caminant us adjunto un artícle de Carles Capdevila, periodista i filòsof, que ens parla de la felicitat que viuen els infants durant l'etapa d'educació infantil. Aquest escrit ens conduirà a reflexionar sobre la importància de fer viure la felicitat als infants i no basar únicament la nostra tasca educativa a la fabricació i ressolució d'exercicis i activitats. Tot això ens portarà a qüestionar-nos les següents preguntes: És important que els infants siguin feliços? Què podem fer per aconseguir aquesta felicitat? La figura del professor és important per crear i estimular la felicitat? ...

 
VULL FER P5

Costa saber quins són els millors anys de la nostra vida. I encara més predir-ho abans de viure’ls. Només podries saber-ho a posteriori, en funció de com t’han anat. I tampoc és del tot objectivable, perquè per sort la memòria és traïdora, mitifica alguns períodes i n’oblida d’altres, per fer la nostra història més suportable. Tot i això, m’atreveixo a generalitzar, i afirmar que els millors anys de la nostra vida són els 5, 6 i 7 anys. I, si em feu afinar, diré que el curs amb més opcions de ser feliç és P5.

Els nadons viuen desconcertats, i quan comencen a posar ordre arriba P3 i els posa la pressió dels grups de 25 i el trànsit de la criatura que encara fa migdiada cap al nen que no en farà mai més. A P4 comencen a controlar, però van veient morir els privilegis del nadó que ja no són. I de sobte arriba P5, aquell curs en què ets el més gran dels petits. El curs en què encara tot és divertit, tot és joc, i a sobre n’ets conscient, ho pots celebrar. A casa nostra fa 14 anys que hi creix canalla, i tots ells han trobat entre els 5 i els 7 anys un estat de placidesa mental, de benestar emocional, gairebé paradisíac. Comencen a ser autònoms però se senten independents, saben gaudir de tot el que és al seu abast i no són conscients encara de l’esforç que els costarà mantenir-ho. I tenen claríssim que el tió és el que caga i que els regals els porten els Reis.

Els millors anys sempre són un oasi entre anys més complicats. I arriba tercer de Primària, i arriben els deures. Deures en el sentit literal, dels que t’has d’emportar a casa i apuntar a l’agenda. No vull dir que sigui impossible ser feliç, quan arriben les responsabilitats, però a partir d’aquí ja tot dependrà de com les superis. Entre els 5 i els 7 la felicitat és gratuïta, a partir dels 8 ja reclama un pagament en espècies. Per això si després de les dotze campanades se m’apareix un geni i em concedeix un desig, li demanaré que, ni que sigui durant un dia, em deixi repetir P5.

Comentaris

Miren ha dit…
Muy bueno, uerdo. yo también estoy de acuerdo, un saludo.
Joel Artigas ha dit…
Gracias por el comentario Miren! Salutaciones.
Magda ha dit…
I tant que es bo, m'ha encantat aquest article i a més com diu Miren i estic totalment d'acord!!!
Gracies per compartir-ho!!!
Fins aviat!!!!
Marta ha dit…
M'ha encantat l'article! I hi estic totalment d'acord , com a mestra i també com a mare. Gràcies per compartir-ho, Joel.
Salutacions.
Joel Artigas ha dit…
Gràcies Magda i Marta pel vostre comentari. Me n'alegro que us hagi agradat l'artícle. Una abraçada.

Ens llegim!
Apanona ha dit…
Preciós!Hi estic completament d'acord. Jo també trobo que és una edat màgica, almenys per mi va ser-ho! Les meves filles hi són ben bé al mig i transmeten aquesta felicitat ^-^
Joel Artigas ha dit…
Sí!!! Me n'alegro que t'hagi agradat. Jo vaig disfrutar molt llegint-lo. Estic d'acord amb tu, és una edat magnífica.

Petonets. Gràcies pel comentari!