Creant un "Diccionari boig"

Des del bloc Pinzellades al món se'ns proposa crear una activitat per tal de crear el nostre "Diccionari boig". Trobo que aquesta experiència pot ser molt significativa i divertida de fer amb els infants. Tal i com ens explica l'autoria de la publicació, amb aquesta porposta en podem crear moltes activitats així com: (...) agafar un tema, per exemple "coses que ens encantarien si existissin", redefinicions d'objectes que trobem a l'escola, un bestiari fantàstic, etc. Segur que entre tota la classe s'us acudeixen un grapat d'idees per a crear aquest nou diccionari. Podem dividir per parelles la classe i repartir les lletres. (...). Així doncs treballarem la imaginació, la improvisació, la cooperació entre els infants per arribar a un acord comú a l'hora de decidir el significat de les paraules, el respecte de les opinions i dels punts de vista dels companys, entre d'altres.

Per tal que en tingueu una idea del que podem arribar a realitzar podeu visitar el "Diccionarioloco" creat per Emilio Urberuaga: 


Comentaris

Unknown ha dit…
Ostres Joel, quina gràcia m'ha fet aquesta entrada! M'he quedat flipada! Justament, ahir, vam estar amb els meus fills grans mirant "El diccionario de Coll" de José Luis Coll i els vaig explicar que jo l'utilitzava molt a l'aula per a treballar diferents jocs de llengua. Després, vaig estar fent una pluja d'idees per a poder fer un diccionari amb l'Henoch i el Pau com a activitat interdisciplinar; justament entro en el teu bloc i... què em trobo? Per cert, mercés per les webs que ens has deixat en les entrades anteriors!
Joel Artigas ha dit…
Ostres, quina coincidència no? Ja ens enviaras una mostra del vostre diccionari, potser d'aquesta manera podem encoratjar altres persones a utilitzar-lo. Trobo que és un recurs molt interessant de treballar amb els infants.

De res, espero que tota la informació que vaig publicant ens sigui útil. Gràcies de nou Lídia.

Salutacions. Una abraçada.